آشنایی با ابزار های تست سرعت سایت

1402/09/20
23 بازدید

ابزار های تست سرعت سایت

ابزار های تست سرعت سایت متنوع هستند. هیچ‌چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که به یک وب‌سایت مراجعه کنید و با انبوهی از صفحات و تصاویر سنگین با زمان بارگذاری طولانی مواجه شوید. امروزه، حتی کوچک‌ترین تاخیر می‌تواند کاربران را به صفحه جستجو بازگرداند تا وب‌سایت دیگری را با اطلاعات مورد نظر خود پیدا کنند.

به‌همین‌دلیل است که آشنایی با ابزارهای تست سرعت سایت و استفاده از آن‌ها، در حفظ بازدیدکنندگان یک سایت اهمیت زیادی دارد. اگر احساس می‌کنید که سرعت سایت شما کاهش یافته، بهتر است از ابزارهای تست سرعت سایت استفاده کنید تا سرعت آن را به‌شکل دقیق بررسی کنید و اگر مشکل خاصی وجود دارد، بتوانید به موقع نسبت به افزایش سرعت سایت خود اقدام کنید. ما در این مطلب، تعدادی از این ابزارها و قابلیت‌هایی را که ارائه می‌دهند به شما معرفی خواهیم کرد.

با ما در وب سایت ایران هاستینگ 24 با آشنایی با ابزار های تست سرعت سایت همراه باشید.

نحوه تست سرعت سایت

پیش از معرفی ابزار های تست سرعت سایت می خواهیم بدانیم چگونه می توان سرعت سایت را بررسی کرد. رای چک کردن سرعت سایت خود دقیقا باید چه‌ کاری انجام دهیم؟ این کار چه تاثیری روی سایت می‌گذارد؟ آیا راهی برای افزایش سرعت سایت وردپرس وجود دارد؟ این‌ها، فقط تعدادی از سوالاتی هستند که ممکن است برای شما به‌عنوان مدیر یک سایت به‌وجود بیاید.

خوشبختانه، ابزارها و نکات زیادی برای تست و افزایش سرعت سایت وجود دارد که با استفاده از آن‌ها مطمئن می‌شوید که مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت شما تجربه مثبتی از بازدید آن به‌دست می‌آورند و مجددا در آینده از سایت شما بازدید خواهند کرد. اما پیش از اینکه معرفی ابزار های تست سرعت سایت را شروع کنیم، یک توضیح مختصر می‌دهیم تا دقیقا بدانید که سرعت سایت چیست، چه اهمیتی دارد و چرا مدیران وب‌سایت‌ها به‌دنبال راه‌های افزایش آن هستند؟

سرعت سایت چیست؟

زمانی که در مورد سرعت سایت صحبت می‌کنیم، منظورمان دقیقا چیست؟ این مفهوم، به‌معنی سرعت بارگذاری صفحات سایت برای بازدیدکنندگان است و براساس میانگین سرعت بارگذاری چند صفحه محاسبه می‌شود. سرعت سایت یا زمان بارگذاری سایت، به مدت‌زمانی که طول می‌کشد تا عناصری مانند متن و تصاویر در یک صفحه به‌طور کامل بارگذاری شوند، اشاره دارد. امروزه کاربران معمولا حتی با کوچک‌ترین تاخیر در بارگذاری یک سایت، از آن خارج می‌شوند. تحقیقات نشان داده است که اگر بارگذاری یک سایت بیش‌تر از ۴۰۰ میلی‌ثانیه طول بکشد، کاربران آن را ترک می‌کنند.

نحوه بهبود سرعت سایت

زمانی که سرعت بارگذاری وب‌سایت خود را هم برای موبایل و هم دسکتاپ تست کردید، احتمالا به این فکر می‌کنید که چطور می‌توانید سرعت آن را افزایش دهید. افزایش سرعت سایت، یک فرایند بهینه‌سازی است که می‌تواند به افزایش و بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو، حفظ بازدیدکنندگان و افزایش فروش شما کمک کند.

معرفی ابزار های تست سرعت سایت

سایت اکنون که با اهمیت سرعت سایت آشنا شدید، ممکن است این سوال برایتان به وجود آمده باشد که چگونه می‌توان سرعت یک سایت را تست کرد. خوشبختانه، ابزارهای زیادی برای چک کردن سرعت سایت وجود دارد که برخی از آن‌ها در گوشی‌های موبایل هم اجرا می‌شوند. در ادامه برخی از ابزارهای تست سرعت سایت که در میان کاربران محبوبیت زیادی دارند، معرفی خواهیم کرد.

۱.Google PageSpeed Insights

منطقی است که اگر می‌خواهید سرعت سایت خود را افزایش دهید تا رتبه بهتری در صفحه نتایج جست‌وجو به‌دست بیاورید، از یک موتور جستجو کمک بگیرید. Google PageSpeed Insights یک ابزار محبوب برای تست سرعت سایت است که به سرعت بارگذاری آن یک امتیاز از ۰ تا ۱۰۰ می‌دهد. بدیهی است که هرچه امتیاز بالاتری به دست بیاورد، بدین معنا است که سایت شما عملکرد بهتری دارد. این ابزار هم در گوشی‌های موبایل و هم سیستم‌های دسکتاپ قابل استفاده است.

بهترین قسمت Google PageSpeed Insights این است که پس از نمایش امتیاز وب‌سایت، یک سری راهکار برای بهبود عملکرد و افزایش سرعت آن پیشنهاد می‌دهد که برخی از آن‌ها را سریعا می‌توانید انجام دهید. نقاط قوت Google PageSpeed Insights: این ابزار یک امتیاز منصفانه (با یک سری توضیحات در مورد این امتیاز) به‌همراه پیشنهادات اقدامات عملی برای بهبود عملکرد سایت ارائه می‌دهد که کاملا موثر هستند.

در مطلب بعدی به معرفی بیشتر ابزار های تست سرعت سایت خواهیم پرداخت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات