تفاوت‌های ریسک و ریوارد چیست؟

1402/09/24
152 بازدید

آشنایی با تفاوت‌های ریسک و ریوارد

تفاوت‌های ریسک و ریوارد چیست؟ نسبت ریسک به ریوارد(پاداش) به شما نشان می‌دهد که چه مقدار ریسک را در مقابل چه مقدار پاداش بالقوه قبول می‌کنید. تریدرها و سرمایه‌گذاران خوب با دقت بسیاری شرط‌های خود را انتخاب می‌کنند. آنها به دنبال بیشترین سود ممکن با کمترین ریسک ممکن هستند. اگر یک سرمایه‌گذاری می‌تواند سود مشابهی را مانند یکی دیگر به همراه داشته باشد اما با کمترین ریسک، ممکن است انتخاب بهتری باشد.

هنگامی که ترید روزانه یا ترید سوئینگ انجام می دهید، باید چند مفهوم اساسی در مورد ریسک را بفهمید. این مفاهیم، مبنای تشکیل‌دهنده ی درک شما از بازار هستند ومبنایی برای هدایت فعالیت‌های معاملاتی و تصمیمات سرمایه‌گذاری شما می‌شوند. در غیر این صورت، نخواهید توانست حسابی را که با آن ترید می کنید، از آن محافظت کنید و رشدش دهید.

در مقاله قبل در وب سایت ایران هاستینگ 24 به بررسی کامل نسبت ریسک به ریوارد پرداختیم. در مقاله حاضر قصد داریم تا شما را با تفاوت‌های ریسک و ریوارد آشنا کنیم.

تفاوت‌های ریسک و ریوارد چیست؟

برای درک بهتر تفاوت‌های ریسک و ریوارد بیاید یک مثال را با یکدیگر بررسی کنیم. بیایید فرض کنیم که در باغ‌وحش هستیم و من و شما با هم شرط بندی می کنیم. شرط این است که اگر داخل قفس پرندگان بروید و در قفس به یک طوطی با دست های خودتان دانه دهید من به شما یک بیت کوین می دهم. چه خطری شما را تهدید می کند؟ خب، اگر کاری کنید که نباید آن را انجام دهید، ممکن است توسط پلیس دستگیر شوید. از طرف دیگر، اگر موفق شوید، 1 بیت‌کوین دریافت خواهید کرد.

در همان زمان، من یک پیشنهاد دیگر به شما می‌دهم. اگر به قفس پلنگ بروید و گوشت خام را با دست‌های خود به پلنگ بدهید، به شما 1.1 بیت‌کوین می‌دهم. چه خطری در اینجا شما را تهدید می کند؟ شما ممکن است توسط پلیس دستگیر شوید، البته، احتمالش هست که پلنگ به شما حمله کند و صدمات مهلکی به شما وارد کند. از طرف دیگر، سودی که از این شرط به دست میارید کمی بهتر از سود شرط طوطی است، چون اگر موفق شوید، مقدار بیشتری بیت کوین، دریافت می‌کنید.

تفاوت‌های ریسک و ریوارد
تفاوت‌های ریسک و ریوارد

کدام شرط بهتر به نظر می‌آید؟ از دید فنی، هر دو معامله های بدی هستند، زیرا نباید این گونه به دور خود بچرخید. با این حال، شما با شرط پلنگ ریسک بیشتری را برای مقدارِ کمی بیت کوین بیشتر قبول می کنید. به یک روش مشابه، بسیاری از تریدرها به دنبال تشکیل معامله ای هستند که در آن امکان بیشتری برای سود گرفتن داشته باشند نسبت به اینکه در انتظار ضرر باشند. این چیزی است که به آن فرصت نامتقارن می‌گویند (پتانسیل سود بیشتر از پتانسیل خسارت است).

جمع بندی

در مقاله حاضر تلاش کردیم تا شما را با تفاوت‌های ریسک و ریوارد آشنا کنیم. چیزی که در مورد ریسک نیز ارزش در نظر گرفتن دارد، نگهداری یک ژورنال معاملاتی است. با ثبت معاملات خود، می توانید تصویر دقیق تری از عملکرد استراتژی های خود به دست آورید. علاوه بر این، ممکن است بتوانید آن‌ها را با محیط‌های مختلف بازار و طبقات دارایی تطبیق دهید.

با این حال، برخی از تریدرها می‌توانند با وین ریت بسیار پایین به سود بالا برسند. چرا؟ چون نسبت ریسک به ریوارد در تنظیمات معاملاتی فردی آنها قابل تطابق است. اگر فقط تنظیمات معامله با نسبت ریسک به ریوارد را 1:10 در نظر بگیرند، ممکن است 9 معامله را در یک ردیف از دست بدهند و همچنان با یک معامله به نقطه ی break-even برسند.

در این صورت، تنها باید دو معامله از ده معامله برای سوددهی داشته باشند. این کار نشان می دهد محاسبه ریسک در مقابل ریوارد چقدر قدرتمند است. علاوه بر این، نسبت برد و باخت نیز می‌تواند برای محاسبه نسبت Risk/Reward تریدر مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از وین ریت، نسبت برد و باخت شما همان تعداد معاملاتی که سود کردید به تعداد معاملاتی که ضرر کردید است که به شما در تعیین نرخ موفقیت کمک می‌کند.

به عنوان مثال، اگر نرخ برد و باخت 60 درصدی داشته باشید، شما 60 درصد از زمان در حال باخت خواهید بود. همچنین می‌توانید از این اطلاعات در مدیریت ریسک خود استفاده کنید چرا که به شما در محاسبه این نسبت کمک می‌کند. استفاده از فرمول‌های نسبت دیگر، مانند وین ریت و نرخ برد و باخت، به تریدرها امکان محاسبه نسبت Risk/Reward را می‌دهد. به طور خاص، آنها می‌توانند ارزش برد و باخت خود را تعیین کنند که ریسک‌هایی که یک تریدر ممکن است داشته باشد را تخمین می‌زند.

امیدواریم مقاله تفاوت‌های ریسک و ریوارد برای شما مفید بوده باشد. در صورتی که در رابطه با تفاوت‌های ریسک و ریوارد سوالی دارید با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات