بررسی معایب سرور مجازی رایگان: بخش دوم

1402/09/22
34 بازدید

بررسی معایب سرور مجازی رایگان

بررسی معایب سرور مجازی رایگان می تواند دید مناسبی به شما بدهد که چرا نباید به سمت استفاده از این نوع سرور ها رفت. اگر قصد استفاده از سرور مجازی را داشته باشید، حتما با عبارت «سرور مجازی رایگان» مواجه شده‌اید. شاید سرور مجازی رایگان در نگاه اول وسوسه‌انگیز به نظر برسد، اما عیب‌های بسیاری نسبت به VPSهای پولی دارند که اصلا استفاده از آن‌ها قابل‌توجیه نیست. افرادی که نسبت به خرید سرور مجازی اقدام می‌کنند، نیاز به امنیت بالا و IP ثابت دارند که این دو مورد در VPS رایگان دیده نمی‌‌شود.

در مقاله قبل در وب سایت ایران هاستینگ 24 به معرفی برخی از اصلی ترین معایبی که استفاده از سرور های مجازی رایگان در پی دارد پرداختیم. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی معایب سرور مجازی رایگان بپردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی معایب سرور مجازی رایگان

اولین موردی که برای بررسی معایب سرور مجازی رایگان قصد داریم به آن بپردازیم بحث تعداد کاربران است. برای درک بهتر ارتباط بین تعداد کاربران و کیفیت سرور، سرور مجازی را به یک کیک تشبیه می‌‌‌کنیم. اگر یک کیک در اندازه معمولی را به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید، هر فرد مقدار مناسبی کیک دریافت می‌کند. هرچه تعداد افراد بیشتر شود، تکه‌های کیک کوچک‌تر خواهند شد.

سرور مجازی نیز به‌ همین ترتیب است؛ اگر کاربران بسیاری از آن استفاده کنند، سهم هر کاربر تبدیل به قسمت کوچک و ناچیزی خواهد شد. به‌ همین خاطر است که سرورهای رایگان مجازی سرعت بسیار پایینی دارند. درصورتی‌که سرورهای مجازی‌ اشتراکی به‌طوری تقسیم می‌شود که هر سرور سرعت و کیفیت لازم را داشته باشد. اگر قصد استفاده از سرورهای رایگان را دارید، باید از خیر کیفیت و امنیت سرور بگذرید. شما می‌توانید با پرداخت اشتراک ماهانه و خرید سرور hetzner آلمان یا انگلیس بهترین خدمات vps را دریافت کنید.

سرور مجازی رایگان Ip ثابت ندارد

دومین مورد در بررسی معایب سرور مجازی رایگان بحث آی پی ثابت است. با استفاده از آدرس IP خارجی به‌راحتی می‌توانید در سایت‌های فریلنسری فعالیت کنید و از سیستم‌های پرداخت ارزی مانند paypal‌ استفاده کنید. البته اگر همواره از یک IP خارجی استفاده کنید و IP سرور مجازی شما ثابت باشد. IP ثابت در سرورهای رایگان وجود ندارد و این سرورها مانند VPN در هر مرتبه اتصال به اینترنت، تغییر IP می‌دهند.

تغییر IP می‌تواند باعث بسته شدن حساب پی‌پال یا حساب‌های خارجی شما شود؛ زیرا این سیستم‌های پرداختی بسیار حساس هستند و در صورت کوچک‌ترین ظنی حساب شما را بن می‌کنند. اگر قصد استفاده از سیستم‌های پرداختی مانند پی‌پال، مستر کارت یا ویزا کارت را دارید، سرور شما باید IP ثابت داشته باشد. فرقی نمی‌کند قصد خرید سرور میکروتیک را داشته باشید یا لینوکس، کلیه سرورهای مجازی IP ثابت در اختیارتان قرار می‌دهند.

بررسی معایب سرور مجازی رایگان از منظر سرعت بارگیری

به‌دلیل حجم بالای کاربران برای استفاده از سرور مجازی رایگان، این وی‌پی‌اس‌ها سرعت بسیار پایینی دارند. برای افرادی که به سرعت و قدرت شبکه برای راه‌اندازی و مدیریت وبسایت یا اپلیکیشن‌های خود نیاز دارند، استفاده از سرور مجازی رایگان به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌شود. در عوض شما می‌توانید با خرید vps کانادا از ویژگی‌هایی همچون امنیت، سرعت بالا،‌ پردازنده‌های قدرتمند و فایروال اختصاصی بهره ببرید.

مدت زمان محدود برای استفاده

عیب بزرگ سرورهای مجازی سروهای مجازی رایگان معمولا عمر 24 ساعته دارند و برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات، امکان استفاده تا 7 روز را فراهم کرده‌اند. سرور مجازی رایگان برای زمانی مناسب است که شما برای استفاده از این خدمات اطمینان کافی را ندارید. هرچند که این سرورها برای استفاده امتحانی نیز پیشنهاد نمی‌شوند؛ زیرا سرعت و قدرت پایین آن‌ها بسیار دلسرد‌کننده است.

استفاده از سرور مجازی رایگان مساوی است با امنیت پایین و سرعت کم

سرور مجازی رایگان معایب بسیاری دارد که آن‌ها را در این مقاله بررسی کردیم. شاید مشاهده عبارت رایگان در نگاه اول برای کاربران هیجان انگیز باشد، اما زمانی که با معایب بی‌شمار آن مواجه می‌شوید، نسبت به استفاده از این خدمات دلسرد خواهید شد. به‌جای سرورهای رایگان می‌‌توانید از سرورهایی با قیمت پایین‌تر بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات