بررسی معایب سرور مجازی رایگان

1402/09/22
35 بازدید

معایب سرور مجازی رایگان چیست؟

معایب سرور مجازی رایگان می تواند آسیب های زیادی به وب سایت شما وارد کند. اگر قصد استفاده از سرور مجازی را داشته باشید، حتما با عبارت «سرور مجازی رایگان» مواجه شده‌اید. شاید سرور مجازی رایگان در نگاه اول وسوسه‌انگیز به نظر برسد، اما عیب‌های بسیاری نسبت به VPSهای پولی دارند که اصلا استفاده از آن‌ها قابل‌توجیه نیست. افرادی که نسبت به خرید سرور مجازی اقدام می‌کنند، نیاز به امنیت بالا و IP ثابت دارند که این دو مورد در VPS رایگان دیده نمی‌‌شود. البته معایب سرور مجازی رایگان بیش از دو مورد است که ما در این مقاله قصد بررسی آن‌ها را داریم. با ما در ایران هاستینگ 24 همراه باشید.

بررسی معایب سرور مجازی رایگان

یکی از معایب سرور مجازی رایگان، امنیت ضعیف آن است. امنیت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سرور مجازی است که حتی در بهترین سرور مجازی رایگان نیز دیده نمی‌شود. انواع VPS رایگان ضعف امنیتی شدیدی دارند و در صورت استفاده از این سرورها هیچ تضمینی برای حفظ اطلاعات شما وجود ندارد. سرورهای مجازی پولی با استفاده از نرم‌افزار هایپر وایزر تقسیم‌بندی می‌شوند که از لایه‌های شدید امنیتی برخوردار هستند.

فایروال‌هایی که در سرورهای مجازی غیررایگان وجود دارد و از حملات DDoS جلوگیری می‌کند، در سرور مجازی رایگان دیده نمی‌شود. علاوه‌بر این، قابلیت نصب سیستم‌عامل دلخواه روی سرور مجازی رایگان وجود ندارد. برای مثال اگر قصد نصب میکروتیک روی سرور مجازی رایگان را دارید، باید بگوییم که این امر ممکن نیست. در عوض با خرید سرور مجازی، مجاز به نصب کلیه سیستم‌‌عامل‌ها از جمله لینوکس، ویندوز و میکروتیک خواهید بود. در نهایت اگر به امنیت اطلاعاتتان اهمیت می‌دهید، به‌ هیچ وجه از سرورهای مجازی رایگان استفاده نکنید.

منابع محدود یکی دیگر از معایب سرور مجازی رایگان است. سرور مجازی رایگان منابع محدودی دارد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات VPS رایگان، منابع محدودی در دسترس دارند. ممکن است سرور مجازی رایگان مورداستفاده روی یک سرور فیزیکی با مشخصات سخت‌افزاری ضعیف باشد که توان پاسخگویی به نیاز شما را ندارد. هرچند برای استفاده از سرور مجازی رایگان نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست، اما این سرورها نه‌تنها هیچ مزیتی ارائه نمی‌دهند، بلکه امنیت اطلاعات شما را نیز تهدید می‌کنند.

ممکن است در نگاه اول استفاده از امکانات VPS به‌صورت رایگان جذاب باشد، اما کمی که در این مبحث عمیق شوید، عیب‌های سرور مجازی رایگان آشکار خواهند شد. درعوض، سرورهای مجازی اشتراکی منابع گسترده‌ای دارند و که باتوجه‌به قیمت سرور متفاوت است. برای مثال اگر قصد خرید خرید VPS آلمان را دارید، این سرور مجازی سه پلن متنوع دارد که از لحاظ سخت افزاری و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. پیشنهاد می‌کنیم باتوجه‌به نیاز خود، مشخصات سخت افزاری سرور را انتخاب کنید.

عدم پشتیبانی یکی از معایب سرور مجازی رایگان

سرورهای رایگان خدمات پشتیبانی به کاربران خود عرضه نمی‌کنند. هر روزه هزاران نفر از سراسر دنیا از سرورهای مجازی رایگان استفاده می‌کنند و پشتیبانی از این حجم بالای کاربران تقریبا غیرممکن است. اگر از سرور مجازی رایگان بهره می‌برید، در زمان از دست دادن اطلاعات هیچ راهی برای ارتباط با میزبان سرور وجود ندارد.

درصورتی‌که سرورهای مجازی عرضه‌شده توسط شرکت‌های معتبر مانند XVPS پشتیبانی 24 ساعته دارند و در هر ساعت از شبانه‌روز که با سرور مجازی با مشکل مواجه شوید، پشتیبانی آماده کمک‌رسانی به شماست. شاید در نگاه اول عدم پشتیبانی سرورهای رایگان مهم نباشد، اما زمانی که مشکلی رخ دهد، نبود مشاوران و کارشناسان حرفه‌ای احساس خواهد شد. فرقی نمی‌کند قصد خرید سرور مجازی فرانسه، آلمان یا کانادا را داشته باشید، سرور شما باید حتما از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار باشد تا امکان حل مشکلات احتمالی پیش‌روی شما وجود داشته باشد.

در مقاله بعد به بررسی بیشتر معایب سرور مجازی رایگان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات