آشنایی با الگوریتم پاندا گوگل

1402/06/19
28 بازدید

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

الگوریتم پاندا گوگل یکی از الگوریتم های بسیار مشهور گوگل است. در اوایل سال 2011، گوگل پاندا را راه اندازی کرد، یک الگوریتم نتایج جستجو که وب سایت هایی با محتوای نازک و با کیفیت پایین را فیلتر می کرد. این شروع یک سری بررسی های کنترل کیفیت عمده بود. Google Panda صفحات نتایج جستجو (SERP) را از محتوای نامناسب و هرزنامه حذف کرد و به وب‌سایت‌های با کیفیت بالاتر اجازه داد تا به بالاترین سطح برسند.

در مقاله امروز در وب سایت ایران هاستینگ 24 قصد داریم تا شما را با الگوریتم پاندا گوگل بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

قبل پیدایش الگوریتم پاندا گوگل پدیده ای به نام مزارع محتوا، نتایج گوگل را از نظر کیفیت به شدت تحت تاثیر قرار داده بود. مزارع محتوا همان سایت های ارائه دهنده محتواهای بی کیفیت بودند که برای فریب گوگل از این ترفند استفاده می کردند. برای گوگل که همیشه در تلاش برای ارائه نتایج با کیفیت بالا برای تجربه کاربری مطلوب است، این یک نگرانی بزرگ بود.

الگوریتم پاندا گوگل
الگوریتم پاندا گوگل

از طریق الگوریتم پاندا، گوگل دو چشم سیاه به هرزنامه‌نویسان محتوا نشان داد و مزارع محتوا را به طور موثر حذف کرد. الگوریتم پاندا گوگل بعد از پیدایش در کوتاهترین زمان توانست حدود ۱۲ درصد روی نتایج گوگل تاثیر مستقیم داشته باشد. همچنین طی سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ حدود ۲۵ بار آپدیت شده است. پاندا در حال توسعه دائمی است تا در ارزیابی خود از آنچه به عنوان محتوای با کیفیت پایین تعریف می شود، پیچیده تر شود و سطح مورد نیاز وب سایت هایی را که مایل به رتبه بندی خوب هستند بالا می برد.

دلیل نام گذاری پاندا بر روی این الگوریتم چیست؟

در مصاحبه با Wired، آمیت سینگال، رئیس جستجوی گوگل، در سال 2011 فاش کرد که نام پاندا از کجا آمده است: خب، ما آن را به صورت داخلی، به نام یک مهندس نامگذاری کردیم، و نام او پاندا است. بنابراین در داخل ما یک پاندا بزرگ نامیدیم. او یکی از افراد کلیدی بود. او اساساً چند ماه پیش به پیشرفتی دست یافت که این کار را ممکن کرد. نام کامل آن مهندس گوگل Navneet Panda است.

با این حال، این به روز رسانی در ابتدا به عنوان “Panda” در خارج از گوگل نامیده نمی شد. دنی سالیوان، بنیانگذار Search Engine Land، آن را به‌روزرسانی «Farmer» نامید، تا زمانی که نام پاندا در Wired فاش شد.

الگوریتم پاندا گوگل به چه مواردی حساس است؟

الگوریتم پاندای گوگل اول به سراغ سایت های ارائه دهنده محتوای بی کیفیت می رود. در ادامه مواردی که باعث جریمه شدن توسط الگوریتم گوگل پاندا می شود را تک تک مورد بررسی قرار می دهیم.

محتوای تکراری: اگر حجم بالایی از محتوای تکراری وجود داشته باشد صفحاتی با محتوای بسیار مشابه یا دقیقاً یکسان – ممکن است سیگنالی از دستکاری موتور جستجو باشد.شما با ارائه محتوای بی کیفیت به گوگل می فهمانید که برای مخاطبین خود ارزش زیادی قائل نیستید، به همین دلیل این الگوریتم کار خود را آغاز خواهد کرد.

سایت هایی که از سوی کاربران بلاک می شوند: یکی از مواردی که باعث جریمه شدن توسط الگوریتم پاندای گوگل می شود، سایت هایی هستند که به هر دلیلی توسط کاربران بلاک می شوند.

تبلیغات بیش از حد در محل: صفحاتی که غرق در تبلیغات هستند، تجربه کاربر را به خطر می اندازند.

تخصصی نوشتن: به دنبال این باشید که محتوای صفحه خود را به صورت تخصصی توسعه دهید. همیشه از سطحی پرداختن به عناوین پرهیز کنید، با این کار به نتایجی خوبی نخواهید رسید. به جستجوی عمیق درباره موضوعی که می نویسید، موضوعات اصلی که کاربران به آن علاقه‌مند هستند را مورد بررسی قرار دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات