آشنایی با کاربردهای پنکیک سواپ

1402/07/23
19 بازدید

پنکیک سواپ چه کاربردی دارد؟

پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز بومی زنجیره BNB است. به‌عبارت‌ دیگر، شباهت‌هایی با پلتفرم‌های تاسیس‌شده مانند UniSwap دارد که کاربران می‌توانند بدون دریافت خدمات واسطه، کوین‌های خود را با کوین‌های دیگر تعویض کنند. تنها تفاوت این است که صرافی پنکیک سواپ بر توکن‌های BEP20 متمرکز است.

BEP20 یک استاندارد توکن خاص است که توسط بایننس توسعه یافته است. استاندارد BEP20 اساسا چک‌لیستی از عملکردهایی است که توکن‌های جدید باید قابلیت انجام آن را داشته باشند تا با اکوسیستم گسترده‌تر بایننس شامل DApps، کیف پول‌ها و سایر خدمات سازگار باشند.

در مقاله قبل در وب سایت ایران هاستینگ 24 به معرفی صرافی پنکیک سواپ پرداختیم. در مقاله حاضر قصد داریم تا شما را با کاربرد های پنکیک سواپ آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

کاربردهای پنکیک سواپ

اولین کاری که باید در پلتفرم پنکیک سواپ انجام دهید، افزودن نقدینگی به استخر است. افراد در استخرهای نقدینگی سرمایه‌گذاری می‌کنند و در ازای آن کارمزد و توکن CAKE (توکن‌های LP) دریافت می‌کنند. اینها همه توکن‌های استاندارد BEP-20 هستند. سرمایه‌گذاران به روش‌های مختلفی از این توکن‌ها برای کسب سود در پنکیک سواپ استفاده می‌کنند.

تریدینگ

بااینکه پنکیک سواپ غیرمتمرکز است، اما به‌هرحال یک صرافی محسوب می‌شود و اساسی‌ترین عملکردی که پشتیبانی می‌کند ترید کردن توکن‌های BEP-20 است.توکن‌های LP به ارائه‌دهندگان نقدینگی داده می‌شود که امکان ترید با سایر توکن‌های BEP را فراهم می‌کند.

تریدینگ در PancakeSwap بسیار شبیه به تریدینگ ارزهای دیجیتال در سایر صرافی‌هاست. صرافی PancakeSwap به سرعت و امنیت بالایی که ارائه می‌دهد شناخته شده است و کمک می‌کند تا تجربه تریدینگ روان و بدون چالش برای کاربر میسر شود. توجه داشته باشید که برای ترید در این طرافی نیز مانند دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال نیاز است تا از یک سرور مجازی ترید از یکی از لوکیشن‌های خارجی مجاز به فعالیت در پنکیک سواپ مانند سرور مجازی هلند استفاده کنید.

فارمینگ

سودآورترین راه برای کسب درآمد در پنکیک سواپ، ییلد فارمینگ است که می‌تواند بازدهی زیادی را برای کاربران فراهم کند. توکن‌های LP که قبلا به‌عنوان پاداش دریافت شده است را می‌توان در پلتفرم PancakeSwap فارم کرد که امکان جمع‌آوری توکن حاکمیتی این صرافی یعنی CAKE را فراهم می‌کند. از آنجایی که این کار مانند یک سرمایه‌گذاری است، در نهایت پول خود را برای دریافت پاداش‌های بیش‌تر قفل می‌کنید.

نام‌گذاری استفاده‌شده در این اینجا به‌وضوح شبیه اصطلاحات فارمینگ است. درحالی‌که سرمایه‌گذاری و انتظار برای دریافت پاداش در قالب توکن‌ CAKE فارمینگ نامیده می‌شود، دریافت پاداش‌های به‌دست‌آمده هاروستینگ با عنوان هاروستینگ شناخته می‌شود. حجم و مدت‌ زمان دارایی سرمایه‌گذاری‌شده با پاداشی که فرد دریافت می‌کند نسبت مستقیم دارد. برای شروع فارمینگ باید از منوی کناری در صرافی PancakeSwap به تب Farms بروید.

استیکینگ

هر کسی که با ارزهای دیجیتال ترید می‌کند، لزوما متخصصی نیست که بتواند توکن‌های LP را ترید کند و سود به‌دست بیاورد. برای تازه‌واردان به این حوزه، استیکینگ به‌عنوان بهترین گزینه شناخته می‌شود. با پنکیک سواپ می‌توانید کوین‌های CAKE را در استخرهای SYRUP قرار دهید تا پاداش‌های بیش‌تری کسب کنید.

بهترین بخش این است که پاداش‌های کسب‌شده فقط به‌شکل کوین‌های CAKE نیستند و امکان دریافت چند نوع دیگر از توکن‌ BEP نیز وجود دارد. هنگامی که تصمیم گرفتید پاداش‌ها را دریافت کنید، باید هاروست کنید. استیکینگ ممکن است شبیه به فارمینگ به‌نظر برسد، اما در استیکینگ ارز دیجیتال، در نهایت سرمایه‌گذاری خود را برای مدت معینی قفل می‌کنید. هنگامی که توکن‌های CAKE خود را استیک کردید، می‌توانید استراحت کنید و درآمد غیرفعالی داشته باشید.

شروع به کار با صرافی پنکیک سواپ

اولین چیزی که برای شروع کار و ورود به صرافی پنکیک سواپ نیاز دارید این است که کیف پولی ایجاد کنید که از زنجیره هوشمند BNB یا (یا شبکه BSC) پشتیبانی کند. کیف پول‌ها هم در کامپیوترهای شخصی و هم در دستگاه‌های تلفن هوشمند در دسترس هستند. باید کیف پولی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

اگر می‌خواهید از کیف پول متامسک (MetaMask) استفاده کنید باید آن را به‌گونه‌ای پیکربندی کنید تا بتواند با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مبتنی بر زنجیره BNB مانند پنکیک سواپ کار کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات