آشنایی با کرنل اختصاصی و مزایای آن در سرور مجازی

1402/05/10
32 بازدید
کرنل اختصاصی

کرنل اختصاصی چیست و چه مزایایی دارد؟

کرنل اختصاصی بدین معنا است که شما با خرید یک سرور مجازی می توانید یک سرور اختصاصی در اختیار داشته باشید. همان طور که می دانید سرور های مجازی توسط سیستم عامل های مجازی ساز ایجاد می شوند. Kernel در فارسی به معنی هسته می باشد. هسته یک سیستم عامل را می توان هسته مرکزی اصلی سیستم عامل نامید. کرنل مدیریت و کنترل تمام منابع سخت افزاری، سیستم عامل و نرم افزار ها را بر عهده دارد. کرنل را می توان واسط کاربری ما بین نرم افزارهای اجرا شده در سیستم عامل و سخت افزار کامپیوتر در نظر گرفت.

در مقاله حاضر در وب سایت ایران هاستینگ 24 قصد داریم تا شما را با کرنل اختصاصی و مزایای آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

کرنل اختصاصی چیست؟

هر برنامه ای در سیستم عامل به هنگام اجرا نیاز به منابع سخت افزاری دارد. به هنگام اجرای یک برنامه درخواست منابع مورد نیاز به کرنل ارسال می گردد که البته این درخواست بصورت مستقیم توسط خود برنامه ارسال نمیگردد و از طریق واسط سیستم عامل به کرنل ارسال می گردد. پس از تخصیص منابع توسط سیستم عامل و کرنل، برنامه در سرور مجازی یا سرور اختصاصی اجرا می گردد. در عمل این درخواست System Call نامیده می شود.

در واقع زمانی که سرویس دهنده سرور مجازی با کرنل اختصاصی به شما ارائه می دهد به این معنی است که ماشین مجازی شما درست مانند یک سرور اختصاصی سیستم عامل کاملی دارد ، منظور از این سیستم عامل کامل این است که سیستم عامل سرور شما ارتباطی با سیستم عامل اصلی سرور نخواهد داشت.

کرنل اختصاصی
کرنل اختصاصی

در openvz که امکان ساخت سرور مجازی با کرنل اختصاصی وجود ندارد شما مجبور به استفاده از سیستم عامل های لینوکس هستید و امکان نصب ویندوز در openvz وجود ندارد ، چراکه سیستم عامل اصلی سرور در openvz لینوکس است و تمام سرور های مجازی درست مانند یک پردازش در openvz فعالیت می کنند ، به همین دلیل شاید بتوان گفت بد کیفیت ترین مجازی ساز همان openvz است ، در openvz تمام تنظیمات سرور مجازی در چند فایل خلاصه می شود و با ویرایش خیلی ساده می توان قدرت سخت افزاری یک سرور را تغییر داد ، فضا هارد دیسک آن را کم و یا زیاد کرد. تمام ماشین های مجازی یا همان سرور مجازی ایجاد شده توسط openvz از کرنل سیستم عامل اصلی استفاده می کنند.

مزایای کرنل اختصاصی

به دلیل محدودیت های زیاد در برخی از مجازی سازها، امکان استفاده از برخی امکانات سیستم عامل را نخواهید داشت از جمله این موارد می توان به محدودیت در iptables ، محدودیت در تغییر ساعت ، عدم وجود swap اختصاصی ، عدم امکان پارتیشن بندی ، پشتیبانی محدود از ipset ، عدم امکان شخصی سازی کرنل ، عدم رزرو فضای دیسک و امکان oversell فروشنده اشاره کرد.

بنابراین وجود کرنل اختصاصی باعث استفاده از تمام امکانات سرور و هم چنین قدرت سرور خواهد شد ، مجازی ساز های xen و kvm و vmware از کرنل اختصاصی پشتیبانی می کنند ، اما از نظر متخصصان بهترین مجازی ساز vmware است ، این مجازی ساز که غیر رایگان است ، بسیار قدرتمند است و معمولا استفاده از این مجازی ساز برای فروشنده ها برای درایو های SSD استفاده نمی شود چرا که در حالت پیش فرض پس از ایجاد سرور مجازی در سرور مقدار فضا در نظر گرفته شده برای ماشین از درایو کم شده و فروشنده دیگر امکان فروش مجدد آن قسمت را نخواهد داشت.

سخن پایانی

در مقاله حاضر به آشنایی با کرنل اختصاصی و برخی از مزایای آن پرداختیم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات