آموزش بک آپ گیری از سرور مجازی: بخش اول

1402/05/10
37 بازدید
بک آپ

آموزش نحوه بک آپ گیری از سرور مجازی ویندوز

بک آپ گیری از فایل های سرور مجازی بسیار مهم است. فایل هایی که درون سرور مجازی شما ذخیره شده اند ممکن است بنا به دلایل مختلف از دسترس خارج شوند. به همین دلیل توصیه می شود تا از فایل های درون سرور خود بک آپ تهیه کنید. بدین ترتیب در صورت به وجود آمدن مشکلات فایل های شما از دسترس خارج نخواهد شد و وب سایت شما بدون هیچ مشکلی می تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

در این مقاله در وب سایت ایران هاستینگ 24 قصد داریم تا شما را نحوه بک آپ گیری از سرور مجازی ویندوز اشنا کنیم. با ما همراه باشید.

گرفتن بک آپ با بک آپ پی سی

بک آپ پی سی در انباره پیش فرض اوبونتو موجود است.نرم افزار اطلاعات را از سرور کلاینت استخراج می کند.بنابراین برنامه باید در سروری نصب شود که قصد دارید از آن به عنوان بکاپ سرور استفاده کنید.ترمینال را باز کرده و دستورات زیر را وارد کنید:

sudo apt-get updatesudo apt-get install backuppc

در طول نصب از شما سوال خواهد شد که چه نوع تنظیمات میل سروری نیاز دارید. ما می توانیم گزینه LOCAL ONLY را انتخاب کنیم چرا که در این حالت internet-aware mail را پیکربندی نخواهیم کرد. در صفحه بعدی ما می توانیم نام mail system را localhost بدهیم. و “apache2″ را برای پیکربندی آپاچی برای استفاده با بکاپ پی سی انتخاب کنیم.در صفحه بعدی ENTER را برای ادامه دادن نصب تایپ کنید.

بک آپ پی سی از یوزر سیستمی به اسم بکاپ پی سی برای انجام کارهایش استفاده می کند.در مجموع،آن یک یوزر آپاچی را پیکربندی می کند.که آن نیز بک آپ پی سی نام دارد که پسوردش به صورت تصادفی ساخته شده است و در طول نصب به آن داده شده است. ما می توانیم این پسورد را به هر چیز دلخواه و با معنی که در نظر داریم توسط دستور زیر تغییر دهیم:

sudo htpasswd /etc/backuppc/htpasswd backuppc

پس از تایپ این دستور از شما خواسته خواهد شد که پسورد جدید را داده و تایید کنید.

بک آپ
بک آپ

پیکربندی دسترسی ssh به سرورهای کلاینت

چند راه متفاوت وجود دارد که سرورها و کلاینت ها اطلاعاتشان را تایید و منتقل کنند. در این مقاله ما از پروتکل rsync برای SSH استفاده خواهیم کرد. برای انجام اینکار ما باید جفت کلیدهای SSH را برای کاربر بکاپ پی سی سیستم ایجاد کنیم. سپس کلیدها را به سرورهای کلاینت انتقال دهیم. ابتدا با یوزر BackupPC با دستور زیر لاگین شوید:

sudo su – backuppc

و جفت کلیدهای SSH را با تایپ دستور زیر ایجاد کنید:

ssh-keygen

تعدادی سوال از شما پرسیده خواهد شد که برای همگی برای پذیرفتن مقدارهای پیش فرض ENTER بزنید.

انتقال جفت کلیدهای SSH

اکنون شما کلیدهای عمومی و خصوصی بر روی بک آپ سرورتان دارید. باید کلید عمومی را به یوزر روت هر کدام از سرورهای کلاینتی که می خواهید به آنها دسترسی داشته باشید انتقال دهید. توسط تایپ دستور زیر می توانید اینکار را انجام دهید:

ssh-copy-id root@client_ip_address

برای پذیرفتن مشخصات سرور جدید “yes” را تایپ کنید و سپس پسورد روت سرور راه دور را وارد کنید. حالا باید کلید انتقال داده شود.چک کنید که کلید شما با موفقیت انتقال داده شده است. با تایپ دستور زیر:

ssh root@client_ip_address

شما باید بتوانید بدون تایپ پسورد وارد شوید. با تایپ دستور زیر به سرور بک آپ پی سی برگردید.

exit

مجددا از اکانت بکاپ پی سی با تایپ دستور زیر خارج شوید

exit

سخن پایانی

همان طور که گفته شدن گرفتن نسخه پشتیبان از فایل های سرور اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مقاله و در بخش اول آموزش نحوه گرفتن نسخه پشتیبانی از سرور ویندوز را به شما ارائه کردیم. برای ادامه مقاله می توانید قسمت دوم این مقاله را در وب سایت ایران هاستینگ 24 مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات