افزونه ووکامرس چیست؟

1402/09/01
22 بازدید

آشنایی با افزونه ووکامرس

افزونه ووکامرس یکی از کاربردی ترین افزونه های وردپرس است. افزونه ووکامرس یک پلت فرم تجارت الکترونیکی قابل تنظیم و منبع باز است که برای وردپرس به‌عنوان یک فروشگاه ساز ارائه‌شده است. با استفاده از آن، کاربران می‌توانند بدون نیاز به انجام حتی یک خط کد نویسی یک فروشگاه ایجاد و مدیریت کنند. علاوه بر این، فروشگاه WooCommerce با صدها افزونه رایگان و پولی ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد فروشگاه آنلاین خود را ازجمله ویژگی‌هایی مانند موجودی، مدیریت مالیات، شیوه پرداخت، سیستم حمل‌ونقل و… را سفارشی کنید.

در مقاله حاضر در وب سایت ایران هاستینگ 24 قصد داریم تا شما را با افزونه ووکامرس بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ووکامرس چیست؟

افزونه ووکامرس یک پلتفرم تجارت الکترونیک قابل تنظیم و رایگان است که بر روی وردپرس توسعه داده‌شده است که به شما کمک می‌کند محصولات فیزیکی و دیجیتالی و همچنین محصولات دیگران را بفروشید. همه‌چیزهایی را که برای راه‌اندازی یک فروشگاه نیاز دارید، ازجمله طراحی صفحه اصلی، منوها، ساختار سایت و گزینه‌های پرداخت و حمل‌ونقل با استفاده از ووکامرس در دسترس است. اگر شما یک سایت وردپرسی دارید، اضافه کردن و نصب ووکامرس فقط چند دقیقه طول می‌کشد. به‌سادگی با افزودن افزونه WooCommerce با هر سایت وردپرسی، می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی جدید راه‌اندازی کنید.

WooComemrce در سال 2010 تأسیس شد و تابه‌حال بیش از 150 میلیون بارگیری را به همراه میلیون‌ها نصب فعال داشته است که آن را به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای سایت‌های تجارت الکترونیک تبدیل کرده است. فروشگاه WooCommerce صدها افزونه رایگان و پولی دارد که ویژگی‌ها و عملکردی را به تلاش‌های کسب‌وکار آنلاین شما اضافه می‌کند. آن‌ها شامل تبلیغات، کدهای کوپن، مدیریت موجودی، نظرات خریداران، تصاویر و ویدیوهای محصول و… هستند.

افزونه ووکامرس چه کاربردهایی دارد؟

WooCommerce یک پلاگین تجارت الکترونیک برای وردپرس است که به شما کمک می‌کند یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید و فروشگاه محلی و سنتی خود را آنلاین کنید. این یک افزونه رایگان برای مشاغل در هراندازه و حوزه‌ای است که در آن کاربران می‌توانند ویژگی‌های ضروری را برای ساخت فروشگاه الکترونیکی خود با گزینه‌هایی برای تغییر ظاهر و محتوای فروشگاه خود اضافه کنند. این‌ها شامل نحوه نمایش محصولات در صفحات، عملکرد سبد خرید و مدیریت درگاه‌های پرداخت می‌شود. به‌صورت کلیه مهم‌ترین موارد استفاده از افزونه ووکامرس شامل موارد زیر است:

  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فیزیکی
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات مجازی و فایلی
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات دیگران

آیا استفاده از ووکامرس رایگان است؟

افزونه ووکامرس یک پلت فرم تجارت الکترونیک قابل تنظیم و مهم‌تر از آن رایگان است که به شما کمک می‌کند فروشگاه‌های آنلاین خود را بسازید. این افزونه نه‌تنها 100 درصد منبع باز است، بلکه می‌توانید از جامعه جهانی با بیش از 350 مشارکت‌کننده برای یک جریان ثابت از نوآوری‌ها و نسخه‌ها بهره ببرید. ازآنجایی‌که ویژگی‌های اصلی WooCommerce رایگان است، با ارائه ویژگی‌های رایگان باقابلیت‌های عالی به کاربران بدون نیاز به اشتراک‌های گران‌قیمت یا مجوزهای نرم‌افزار اختصاصی، با برنامه‌های کاربردی پیشرو تجارت الکترونیک رقابت می‌کند.

برای ووکامرس افزونه‌های رایگان و غیر رایگان ارائه می‌شود که قابلیت‌های متفاوت و کنترل کامل بر فروشگاه آنلاین شمارا ارائه می‌دهد. استفاده از WooCommerce، به‌جز خرید هاست و دامنه، هزینه‌ای ندارد، مگراینکه بخواهید افزونه های جانبی پولی آن را نصب کنید.

آیا ووکامرس امن است؟

WooCommerce بر روی وردپرس ساخته‌شده است و به‌طور منظم توسط Sucuri، پیشرو در صنعت در امنیت، پشتیبانی می‌شود. بااین‌حال، به‌عنوان مالک سایت، همچنان باید به‌طور مداوم در برابر تهدیدات هکرها هوشیار باشید و الزامات امنیتی را رعایت کنید.

آیا ووکامرس فقط برای وردپرس است؟

بله، ازآنجایی‌که WooCommerce خود یک افزونه وردپرس است، داشتن یک سایت وردپرس برای دسترسی به WooCommerce اجباری است. می‌توانید وردپرس را به‌صورت رایگان دانلود کنید و سپس افزونه ووکامرس را برای راه‌اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک خود دانلود کنید.

هدف ووکامرس چیست؟

WooCommerce یک افزونه تجارت الکترونیک منبع باز برای وردپرس است که به شما در ساخت و نگهداری فروشگاه‌های اینترنتی کمک می‌کند. این یک افزونه رایگان است که هر کاربر وردپرس می‌تواند آن را دانلود کند تا فروشگاه تجارت الکترونیک خود را راه‌اندازی کند و از ویژگی‌ها و افزونه‌های بی‌شمار آن بهره‌مند شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات