بزرگ ترین اشتباهات در ارسال انبوه ایمیل

1402/05/21
24 بازدید

چه نکاتی را در ارسال انبوه ایمیل باید رعایت کنیم؟

ارسال انبوه ایمیل یکی از روش های بازاریابی است. به کمک ارسال انبوه ایمیل می توانید برای طیف زیادی از کاربران خود محتوا ارسال کنید و مطمئن شوید که آنها محتوا شما را مشاهده می کنند. با این وجود در ارسال انبوه ایمیل نکاتی وجود دارد که حتما باید آنها را رعایت کنید و عدم رعایت آنها می تواند باعث این شود که بازاریابی ایمیلی شما با شکست مواجه شود.

در مقاله حاضر در وب سایت ایران هاستینگ 24 قصد داریم تا شما را با برخی نکات در ارسال انبوه ایمیل آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

اصلی ترین نکات در ارسال انبوه ایمیل

1- علامت گذاری های بیش از حد در ارسال انبوه ایمیل

اگر بیش از حد بر روی عنوان ، سطر موضوع و دیگر عناصر متن ایمیل تاکید کنید ، مخاطب حس واقعی متن را به درستی متوجه نمی شود . احتمال اینکه ایمیل های دارای علامت گذاری بیش از حد اسپم تلقی شوند خیلی زیاد است زیرا اسپمرها از علامت های خیلی با نمک در ایمیل شان استفاده می کنند . توصیه می کنم موارد زیر را با فونت های بهتر و تغییرات استایلی جایگزین کنید ، یا آن ها را کوچک کنید و یا اصلا استفاده نکنید :

♦ نوشتن تمام جمله یا عنوان با حروف بزرگ

♦ نشانه های تکراری مثل ردیفی از علامت دلار

♦ ردیفی از ستاره قبل و بعد از عنوان

♦ علامت های سوال و تعجب به مقدار زیاد

2- ارسال مقالات بسیار طولانی

در حالی که یک موضوع را دوباره و دوباره تکرار می کنند مشتریان دوست ندارند ایمیل ها مثل مجلات و روزنامه هایی که دور و بر میز ناهار خوری و تختخواب سرگردانند ، دور و بر ایمیل شان بلاتکلیف باشند . احتمالا مخاطب خیلی سریع ایمیل کوتاه و مختصر را باز می کند و می خواند ، زیرا زمان کمی می برد که تصمیم بگیرد آن را پاک کند ، نگه دارد یا جواب دهد . هر چه ایمیل طولانی تر باشد احتمال اینکه خواننده تصمیم بگیرد آن را بعدا بخواند بیشتر است .

ارسال انبوه ایمیل
ارسال انبوه ایمیل

وقتی که مخاطب ایمیل شما را نگه می دارد ، این خطر پیش می آید که قبل از خواندن آن را دور بیندازد زیرا بعد از چند روز ، دیگر قدیمی به نظر می رسد . به جای اضافه کردن متنی به محتوای ایمیل برای تاکید بر روی مزایای دسترسی به متنی در وب سایت ، از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید . به این صورت مخاطب مشکلی نخواهد داشت که چند لحظه برای خواندن ایمیل وقت صرف کند و فورا موضوع اصلی را بفهمد .

3- آدرس فرستنده به صورت ناشناس

اگر نام فرستنده و آدرس ایمیل نا آشنا باشد احتمالا ایمیل شما باز نشده می ماند یا به عنوان اسپم گزارش می شود . ظاهر ایمیل را به روش های زیر برای مخاطب آشنا کنید :

♦ در سطر فرستنده خودتان و تجارت تان را به شیوه ای آشنا به مخاطب معرفی کنید .

♦ ایمیل را از آدرس ایمیلی بفرستید که مخاطب می شناسد .

4- در ایجاد پیوند ها نهایت دقت را کنید

پیوندها یکی از عناصری هستند که وقتی مخاطب به ایمیل شما نگاهی می اندازد، توجه او را جلب می کنند. این پیوندها می توانند عبارات مهمی باشند که مخاطب فقط با خواندن عناوین و پیوندها داستان ایمیل را دریابد . به جای استفاده از پیوند ( اینجا را کلیک کنید ) پیوندی بسازید که با عبارات و عناوینی درخواست عملی را بیان کند . برای مثال ، یک مربی آشپزی ممکن است با این عنوان درست کند ( سه نکته طلایی برای درست کردن کیک اسفنجی فوق العاده )

سخن پایانی

ارسال انبوه ایمیل می تواند به شما در جهت توسعه و جذب مخاطب کمک زیادی کند. با این وجود باید نکات ذکر شده در مقاله را هنگام ارسال این کار مد نظر داشته باشید تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. امیدوارم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات