حسابداری ابری چیست؟

1402/06/08
40 بازدید

آشنایی با حسابداری ابری

حسابداری ابری به عنوان یک تکنولوژی نوین در حوزه حسابداری، به استفاده از فناوری ابری برای انجام عملیات حسابداری گفته می‌شود. با پیشرفت روزافزون فناوری اطلاعات، داده‌ها و اطلاعات به یکی از اصلی‌ترین دارایی‌های هر سازمان تبدیل شده‌اند. در این راستا، حسابداری ابری نقش بسیار مهمی را در مدیریت، ذخیره و پردازش اطلاعات و داده‌های مالی و مدیریتی در سازمان‌ها به عهده دارد.

حسابداری ابری، با استفاده از بستر ابری برای مدیریت حسابداری و تجزیه و تحلیل داده‌ها، امکان کاهش هزینه‌ها و بهبود کارایی و عملکرد حسابداری را به سازمان‌ها می‌دهد. در مقاله حاضر در ایران هاستینگ 24 قصد داریم تا شما را بیشتر با مفهوم حسابداری ابری آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

حسابداری ابری چیست؟

ثبت درآمد و هزینه برای پیگیری عملکرد امور مالی برای هر کسب و کاری بسیار ضروری است. حسابداری ابری به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا اطلاعات مالی خود را در یک سرویس ذخیره‌سازی ابری ثبت و در دسترس قرار دهند. رایانش ابری در حسابداری عملکردی مشابه با حسابداری با دسکتاپ دارد، اما فعالیت‌های حسابداری ابری یک کسب و کار از طریق اینترنت صورت می‌گیرد و در سرور ابری ذخیره می‌شود.

این سرویس‌ به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا به سادگی به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند، آن‌ها را به‌روز‌رسانی نمایند و با دسترسی محدود، با کارکنان، حسابرسان و سایر قسمت‌های سازمان خود به اشتراک بگذارند. یکی از مزایای اساسی حسابداری ابری این است که اطلاعات مالی همواره بروز و دقیق است. با استفاده از سرویس‌های حسابداری ابری، دیگر نیازی به دانلود و نصب نسخه‌های جدید نرم‌افزار حسابداری نیست و امکان به‌روز‌رسانی و تغییرات در زمان واقعی و در هر زمانی وجود دارد.

برخلاف سرورهای محلی که در معرض خطرات مختلفی از جمله سوانح طبیعی، سرقت و آتش سوزی هستند، بستر ابری حفاظت و نگهداری امنیت داده‌ها را به شرکت‌ها ارائه می‌دهد. به طور کلی، Cloud Accounting با امکانات خود، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا فرآیندهای حسابداری خود را بهبود دهند، هزینه‌ها را کاهش و دسترسی به اطلاعات را آسان‌تر و سریع‌تر کنند.

این تکنولوژی باعث بهبود کارایی و عملکرد سازمان‌ها در حوزه حسابداری می‌شود و در نهایت به دستیابی به اهداف مالی و استراتژیک سازمان کمک می‌کند. همچنین، پلتفرم‌های ابری یک API باز خواهند داشت که یک نرم افزار شخص ثالث است و می‌تواند با سیستم ارتباط برقرار کند تا ارزش بیشتری به صاحب کسب وکار بدهد.

نحوه کار حسابداری ابری

حسابداری مبتنی بر فضای ابری با استفاده از نرم افزارهای امن تحت وب برای کمک به ساده کردن فرایندهای کسب وکار در زمینه مالی و مدیریتی استفاده می‌شود. صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و تیم‌ مالی آنها می‌توانند به تمام داده‌های مهم در هر مکان و زمانی دسترسی داشته باشند و همکاری و گزارش‌دهی مالی را آسان‌تر کنند.

حسابداری ابری
حسابداری ابری

اطلاعات مربوط به سفارشات، موجودی و همکاری با تأمین‌کنندگان در این سیستم‌ها ثبت و پردازش می‌شود. کاربران با خرید سرور ابری می‌توانند از طریق اینترنت یا سایر شبکه‌ها به برنامه‌های کاربردی نرم افزار دسترسی داشته باشند. با خرید سرور ابری و استفاده از نرم‌افزارهای مبتنی بر ابر، نیازی به راه اندازی نرم افزار در دسکتاپ‌های فردی نمی‌باشد، زیرا همه افراد شرکت می‌توانند با سیستم‌های خود به فضای ابری دسترسی داشته باشند.

با استفاده از سرور ابری از تیم‌های مالی گرفته تا حساب‌های دریافتنی و شعب می‌توانند از راه دور به سوابق مالی دسترسی داشته باشند. در کل، حسابداری ابری با استفاده از فناوری ابری و بسترهای اینترنتی برای ذخیره، پردازش و به اشتراک گذاری اطلاعات مالی و مدیریتی در سازمان‌ها استفاده می‌شود.

سخن پایانی

حساب داری ابری یکی از روش های نوین حسابداری است که امروزه کمک زیادی به شرکت ها کرده است. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات