سرور ساعتی چیست؟

1402/05/29
34 بازدید

آشنایی با سرور ساعتی

آیا تا به حال نام سرور ساعتی را شنیده اید؟ همان طور که می دانید شما برای خرید سرور در ابتدا باید میزان منابع مورد نیاز خود را به صورت ماهیانه یا سالانه مشخص کنید و اقدام به خرید سرور نمایید. با این وجود در سرور ساعتی این کار به صورت ماهیانه انجام نمی شود و منابع مورد نیاز شما به صورت ساعتی خریداری می شود. بدین ترتیب بر اساس میزان مصرف منابع می تواند هزینه های شما کاهش یابد.

در مقاله امروز در وب سایت ایران هاستینگ 24 قصد داریم تا شما را با سرور ساعتی و مزایای آن آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

سرور چیست؟

همانطور که می دانید سرور، یک سیستم کامپیوتری است که می‌ تواند به صورت ۲۴ ساعته فعال و به شبکه متصل باشد. سرور برای در اختیار گذاشتن منابع، داده‌ ها و سایر اطلاعات از طریق شبکه به کاربران طراحی شده است و تمامی داده‌ هایی که در این فضا قرار گرفته‌ اند را با دسترسی های متنوع به کاربران ارائه داده و به اشتراک گذاشته می‌ گذارد. سرور، در مراکز داده‌ یا همان دیتاسنتر قرار گرفته است که تمرکز اصلی آن بر روی کیفیت شبکه و ایجاد محیطی مناسب برای بالابردن کارایی سرور می‌ باشد که از قطعی و دیگر مشکلات مربوط به سرور جلوگیری می‌ نمایند.

سرور ساعتی
سرور ساعتی

پس می‌ توان گفت محل قرار گرفتن دیتاسنتر نیز در خدمات‌رسانی سرورها نقش بسزایی دارند. از جمله سیستم‌ عامل‌‌‌ های قابل نصب بر روی سرور می‌توان به Linux و Windows Server با توزیع‌های مختلف مانند Ubuntu،Centos و… اشاره نمود. در صورتی که قصد دارید به صورت جامع و کامل با مفهوم سرور آشنا شوید، شما را به خواندن مقاله سرور چیست دعوت می‌ نماییم.

سرور ساعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

در ادامه آشنایی با مفهوم سرور، شما را با سرور ساعتی چیست و کاربرد آن آشنا خواهیم نمود، پس با ما همراه باشید. شرکت‌ها، سازمان‌ها و حتی اشخاص برای ذخیره سازی منابع و اطلاعات خود در سرور مستلزم به تهیه RAM ،CPU و فضای ذخیره‌سازی (DISK) می‌ باشند. به همین سبب افراد همواره به دنبال ارائه‌ دهنده‌ ای می‌ باشند که بتوانند بهترین خدمات را با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه خریداری نمایید. بسیاری از ارائه‌ دهندگان سرور هزینه منابع را به صورت دوره‌ ای کسر می‌ نمایند، بدین صورت که شما نمی‌توانید با توجه به منابع مصرفی خود هزینه پرداخت کنید.

در این مواقع کاربر حتی اگر فقط برای چند روز به استفاده از منابع احتیاج داشته باشد، می‌ بایست هزینه یک ماه را به صورت کامل پرداخت نماید و در نهایت به مقدار لازم از منابع مصرفی استفاده کند. در این شرایط مابقی منابع در صورت استفاده نکردن از بین خواهد رفت و کاربر در صورت لزوم می‌ بایست مجدد سرور خود را شارژ نماید. پرداخت هزینه ماهانه برای این‌ گونه مصرف محدود و کم، مقرون به صرفه و منصافه نمی‌ باشد از این رو برخی ارائه‌ دهندگان سرور اقدام به ارائه سرور ساعتی و روزانه نموده‌اند.

VPS ساعتی و روزانه از این قبیل مشکلات را برای کاربران رفع نموده است تا بتوانند با توجه به نیاز خود برای مدت محدود، پنل خود را شارژ و سپس استفاده نمایند. سرور های ساعتی از نوع سرور مجازی و سرور ابری ارائه می‌ شوند که کاربران می‌ توانند با توجه به ویژگی‌ ها و خدماتی که ارائه‌ دهندگان در اختیارشان قرار می‌ دهند، بهترین نوع آن را انتخاب نمایند.

نحوه محاسبه سرور ساعتی

پرداخت هزینه بر اساس مصرف ساعتی و روزانه در صرفه جویی امور به سازمان‌ها و نهادها و حتی اشخاص کمک کرده و این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا سرور خود را براساس میزان مصرف از منابع انتخاب و پرداخت نمایید که این امر در کاهش هزینه‌ها نقش بسزایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات