هولد کردن ارز دیجیتال چیست؟

1402/09/16
36 بازدید

هولد کردن ارز دیجیتال به چه معناست؟

هولد کردن ارز دیجیتال یکی از اصطلاحاتی است که احتمالا زیاد با آن رو به رو شده اید. ه طور معمول، چه در بازار سهام، چه در ترید روزانه فارکس، و یا اگر تازه وارد دنیای رمزارزها شده‌اید، با اصطلاحات زیادی روبرو خواهید شد که ممکن است برایتان غیر آشنا باشند. اصطلاحاتی مانند FOMO، ROI، ATH، HODL؛ این‌ها همه به چه معنا هستند؟

ترید و سرمایه‌گذاری زبان خودشان را دارند و یادگیری تمام این اصطلاحات جدید می‌تواند ترسناک باشد. با این حال، اگر می‌خواهید از اتفاقات بازارهای مالی باخبر باشید و همواره اطلاعات به‌روزی داشته باشید این اصطلاحات ترید می‌توانند بسیار مفید باشند.

در مقاله قبل در وب سایت ایران هاستینگ 24 به معرفی برخی از اصطلاخات دنیای کریپتو پرداختیم. شما می توانید برای تجربه ترید کردن در دنیای کریپتو از سرور های مجازی وب سایت ایران هاستینگ 24 که با قیمت بسیار مناسبی عرضه می شوند استفاده نمایید. در مقاله امروز قصد داریم تا شما را با مفهوم هولد کردن ارز دیجیتال آشنا کنیم.

هولد کردن ارز دیجیتال چیست؟

هولد کردن ارز دیجیتال چیست؟ هولد کردن ارز دیجیتال از اصطلاحاتی است که نام آن را زیاد شنیده اید. HODL یک اصطلاح رایج ترید است که از یک اشتباه در نوشتاری کلمه “hold” (نگه داشتن) به وجود آمده است. به طور اساسی، این اصطلاح معادل استراتژی خرید و هولد کردن در دنیای رمزارزها است.

ابتدا این واژه در یک پست معروف در انجمن BitcoinTalk در سال 2013 ظاهر شد. این اصطلاح از یک اشتباه در عنوان پست نشأت گرفته بود: “I AM HODLING” (من در حال HODLING هستم). اصطلاح HODLing به معنای هولد کردن سرمایه و سرمایه‌گذاری در مواردی که قیمت دارایی‌ها کاهش می‌یابد، استفاده می‌شود. این اصطلاح به طور معمول در بین سرمایه‌گذاران (که به نام “HODLers” نیز شناخته می‌شوند) استفاده می شود که مسلماً در ترید کوتاه مدت خوب نیستند، اما می خواهند در معرض قیمت ارزهای دیجیتال قرار بگیرند.

این اصطلاح ممکن است همچنین برای سرمایه‌گذارانی استفاده شود که به ارز خاصی اعتقاد قوی دارند و قصد دارند سرمایه‌ی خود را به مدت طولانی هولد کنند. استراتژی HODLing به استراتژی خرید و نگه داشتن در بازارهای سنتی شباهت دارد. سرمایه‌گذاران خرید وهولد، سعی می‌کنند دارایی‌های با ارزش را پیدا کنند و آنها را به مدت طولانی نگه دارند. بسیاری از سرمایه‌گذاران این استراتژی را به‌خصوص برای بیت‌کوین در نظر می‌گیرند.

اگر مطالعه ای درباره ی DCA (تکنیک میانگین قیمت دلاری) داشته باشید، می‌دانید که این استراتژی به احتمال بالا برای بیت‌کوین سودآور خواهد بود. اگر فقط $10 بیت‌کوین هر هفته به مدت پنج سال گذشته خریداری کرده باشید، سود بیش از هفت برابر سرمایه اولیه خود خواهید داشت!

BUIDL چیست؟

بعد از آشنایی با مفهوم هولد کردن ارز دیجیتال می خواهیم شما را با اصطلاح BUIDL نیز آشنا کنیم. اصطلاح BUIDL دقیقا مانند کلمه ی HODL بر اثر یه اشتباه املایی بوجود آمده است. BUIDL اغلب به اشخاصی اطلاق می‌شود که در صنعت رمزارزها بدون در نظر گرفتن نوسانات قیمتی به ساخت و توسعه ادامه می‌دهند.

ایده اصلی این است که افرادی که به واقعیت‌های صنعت رمزارز اعتقاد دارند، بدون در نظر گرفتن بازارهای نزولی شدید ، به ساختار بخش رمزارز ادامه می‌دهند. در واقع BUIDL ها به این اعتقاد دارند که فناوری بلاک‌چین و رمزارزها چه چیزهایی را می‌توانند به جهان بیاورند و به فعالیت برای دستیابی به این هدف مشغول هستند.

BUIDL یک نگرش است که هدف آن نشان دادن این است که رمزارزها فقط در مورد تخمین قیمت نیستند، بلکه درباره این است که این فناوری را به جوامع عمومی ارائه دهند. این نگرش به عنوان یادآوری عمل می‌کند که باید سرمایه‌گذاری‌های ما را در راه‌اندازی و ساختار زیرساخت‌ها فراموش نکنیم که ممکن است در آینده به میلیاردها نفر خدمت کنند. به علاوه، BUIDL ها درک می‌کنند که، تیم‌هایی که با نگرشی بلندمدت به ساخت و توسعه ادامه می‌دهند، احتمالاً در طولانی مدت موفق خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات