وب دایرکتوری چیست و چه تفاوتی با موتور جست و جو دارد؟

1402/06/22
29 بازدید

آشنایی با وب دایرکتوری

وب دایرکتوری یا راهنمای وب سایت درواقع یک سایتی است که با دسته بندی موضوعات مختلف، سایت ها را به شما معرفی میکند. شما میتوانید پس از ورود به وب دایرکتوری موضوع موردنظر خود را انتخاب کرده و سایت های مرتبط به آن موضوع را مشاهده و با کلیک بر روی آن، وارد سایت شوید.

معمولا هر فردی برای جستجو در بستر اینترنت، از موتورهای جستجوگر وب استفاده میکند. برای مثال میتوان موتورهای جستجوگر گوگل، یاهو، بینگ و بایدو را نام برد. از آنجایی که شما با شنیدن کلمه وب دایرکتوری تصمیم به خواندن این مقاله گرفته اید؛ باید بگوییم که وب دایرکتوری ها، راه دیگری برای یافتن پاسخ سوال ما در بستر اینترنت هستند

وب دایرکتوری چیست؟

وب دایرکتوری یا راهنمای وب سایت درواقع یک سایتی است که با دسته بندی موضوعات مختلف، سایت ها را به شما معرفی میکند. شما میتوانید پس از ورود به Web Directory موضوع موردنظر خود را انتخاب کرده و سایت های مرتبط به آن موضوع را مشاهده و با کلیک بر روی آن، وارد سایت شوید.

ثبت سایت در وب دایرکتوری ها میتواند به دو صورت اتوماتیک و یا دستی انجام شود. منظور از ثبت اتوماتیک سایت ها، یعنی ثبت سایت ها به وسیله ربات است. که معمولا این کار زیاد دقیق انجام نمیشود و ممکن است سایت در دسته بندی نامناسبی قرار بگیرد. ثبت دستی سایت ها، به این صورت است که توسط یک فرد انجام میگیرد. قطعا زمانی که ثبت به دست یک شخص انجام شود بسیار دقیق تر خواهد بود.

ممکن است برخی از افراد تصور کنند وب دایرکتوری همان مزرعه لینک است. این تصور کاملا غلط است! زیرا مزرعه لینک تاثیر مخربی بر سئو دارد؛ اما Web Directory ها تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما میگذارند.

Web Directory چه رابطه ای با سئو دارد؟

جهت دریافت تاثیر مثبت بر سئو سایت از طریق وب دایرکتوری، میبایست Web Directory انتخابی شما، بزرگ و معتبر باشد. در این صورت شما میتوانید از این طریق بازدیدکنندگان زیادی را جذب کنید.

وب دایرکتوری
وب دایرکتوری

جهت دریافت تاثیر مثبت بر سئو سایت از طریق وب دایرکتوری، میبایست Web Directory انتخابی شما، بزرگ و معتبهمچنین دقت کنید که سایت شما در دسته بندی درستی از وب دایرکتوری قرار بگیرد. زیرا قرار گرفتن در دسته بندی نادرست، میتوان گفت تقریبا هیچ تاثیر مثبتی برای سایت شما نخواهد داشت. باشد. در این صورت شما میتوانید از این طریق بازدیدکنندگان زیادی را جذب کنید.

مزایای وب دایرکتوری

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که ثبت سایتتان در وب دایرکتوری چه مزایایی دارد؟ و یا چه تاثیری بر سایت شما خواهد داشت؟ در پایین، 4 مورد از مهم ترین تاثیرات Web Directory بر سایت را برای شما نام برده ایم:

  • افزایش بازدید سایت
  • راهنمایی افراد به سوی سایت با توجه به موضوع آن
  • افزایش ترافیک سایت
  • کمک به افراد برای یافتن سایت مدنظر، با توجه به موضوع انتخابی

تفاوت Web Directory با موتور جست و جو

همانطور که میدانید موتورهای جستجو و Web Directory ها برای جستجوی موارد موردنظر افراد در بستر اینترنت طراحی شده اند. اما این را هم باید بدانید که این دو با یکدیگر تفاوت هایی نیز دارند:

تعداد نتایج

هنگامی که عبارتی در وب جستجو میشود، نتایج جستجو توسط ربات ها جمع آوری میشود و از فرمول خاصی برای جمع آوری این نتایج استفاده شده است. بنابراین تعداد نتایجی که موتورهای جستجو برای شما نمایش میدهند بسیار زیاد است. اما زمانی که در وب دایرکتوری جستجو انجام میدهید، نتایج جستجو توسط انسان ها جمع آوری شده است. تعداد این نتایج نسبت به نتایجی که موتورهای جستجو به شما نمایش میدهند بسیار کمتر است.

نحوه سازماندهی

از آنجایی که نتایج عبارت سرچ شده در وب، توسط موتورهای جستجو جمع آوری میشود، شما نظم خاصی در بین نتایج نمایش داده شده مشاهده نمی کنید. در نقطه مقابل آن هنگامی که در Web Directory جستجو میکنید، نتایج کاملا دسته بندی شده و سازماندهی شده هستند. زیرا افراد بسیار بهتر از ربات ها میتوانند نتایج را ساماندهی کنند.

کیفیت نتایج

ربات های جستجو بر مبنای عدد و فرمول های خاص خود نتایج را برای کاربران به نمایش میگذراند. پس میتوان گفت در واقع نظارت خاصی بر محتوا و کیفیت آن ندارند. اما در وب دایرکتوری، نتایج توسط انسان ها انتخاب و نمایش داده میشوند. به این صورت که محتوای سایت ها ارزیابی و بنابر کیفیت آنها سازماندهی میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات