آموزش بکاپ سرور مجازی: بخش دوم

1402/05/10
29 بازدید
بکاپ سرور مجازی

آموزش نحوه بکاپ سرور مجازی

در مقاله قبل به آموزش مقدماتی بکاپ سرور مجازی پرداختیم. همان طور که اشاره شد روش های مختلفی برای گرفتن بکاپ سرور مجازی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از برنامه بکاپ پی سی بود که در مقاله قبل بخش های مقدماتی آن توضیح داده شد و در این مقاله ادامه آموزش به شما ارائه خواهد شد. با ما همراه باشید.

ادامه آموزش استفاده از بکاپ پی سی

در ادامه مقاله از طریق واسط وب بک آپ پی سی پیکربندی خواهد شد. یک مرورگر را باز کنید و به آدرس زیر بروید:

backuppc_server_ip_address/backuppc

از شما یک یوزر و پسورد خواسته خواهد شد. یوزر نیم “backuppc” و پسورد آن چیزی است که با دستور htpasswd قبلا ست کرده اید.

بکاپ سرور مجازی 
بکاپ سرور مجازی

تنظیم پیکربندی کلاینت

در سمت چپ بر روی “Edit Host” کلیک کنید. بر روی کلید delete در کنار localhost کلیک کنید چون ما می خواهیم فقط از سرورهای راه دور بک آپ بگیریم.در ادامه بر روی ADD کلیک کنید. آدرس آی پی سرور کلاینت را وارد کنید.برای یوزر، backuppc را وارد کنید چون ما فقط به این یوز دسترسی SSHداده ایم.

بکاپ
بکاپ

بر روی “save” در بالای صفحه کلیک کنید.

پیکربندی تنظیمات انتقال

بر روی تب “xfer” در بالای صفحه کلیک کنید.تحت “xfermethod” rsync را انتخاب کنید.تحت “rsync share name” مسیری که می خواهید از آن بک آپ بگیرید را انتخاب کنید. می توانید ” / ” را برای بک آپ گیری از کل سرورتان انتخاب کنید .و می توانید بر روی add کلیک کنید تا مناطق اضافی که می خواهید بک آپ بگیرید انتخاب کنید البته اگر نخواسته باشید که از کل سرور بک آپ بگیرید. اگر شما از کل سرور بک آپ می گیرید باید رول “excludes”را اضافه کنید.در بخش “BackupFileExclude” برای مطابقت با تمام موارد ” * “را تایپ کنید.سپس مقدار “/proc”و”sys” را برای مستنثنی کردن این دایرکتوری ها از بک آپ انتخاب نمایید.

نکته: وجود اشتباه در تنظیم کردن رول های مستثنی مناسب برای فولدرهای “proc”و”sys”می تواند منجر به این شود که بک آپ با موفقیت به اتمام نرسد. دوباره بر روی “save” در بالای صفحه برای فعال کردن تغییرات پیکربندی تان کلیک نمایید.

پیکربندی زمانبندی بک آپ

  • زمان بندی بک آپ پیش فرض به صورت زیر است:
  • بک آپ گیری کامل هر هفت روز فقط
  • نگهداری تازه ترین کپی بک آپ گیری
  • نگهداری شش بک آپ اخیر

اگر می خواهید که وقفه را تغییر دهید بر روی “schedule”در نوار بالای صفحه کلیک کنید.

نکته : شما متوجه خواهید شد که بک آپ گیری های کامل ، مقدار “۶٫۹۷”را در”fullperiod”دارند و به همین ترتیب بک آپ گیری های افزایشی ، مقدار “۰٫۹۷” را در “IncrPeriod” دارند .این مقادیر به ترتیب مربوط به هفت و یک روز هستند و زمان تکمیل بک آپ را نشان می دهند. شما می توانید اعداد بک آپ هایی را که سیستم نگهداری می کند تغییر دهید. شما همچنین می توانید زمان هایی را مشخص کنید که هیچ بک آپی نباید انجام بگیرد توسط تنظیم “blackouts” ، که هیچ بک آپی نمی تواند آغاز شود. در این مقاله ما با مقادیر پیش فرض جلو خواهیم رفت. به یاد داشته باشید که بعد هر تغییری که انجام دادید بر روی “save”کلیک کنید.

سخن پایانی

بکاپ سرور مجازی نکته ای است که باید حتما همیشه مد نظر خود داشته باشید. توجه داشته باشید در صورت عدم توجه کافی به بکاپ سرور مجازی ممکن است مشکلات بسیار زیادی برای شما به وجود بیاید که هیچ راه حل کاملی نیز برای حل آن وجود ندارد. امیدواریم که مطالعه این مطلب در رابطه با بکاپ سرور مجازی در وب سایت ایران هاستینگ 24 برای شما مفید بوده باشد. در صورت هر گونه سوال در این رابطه می توانید از مشاوران فعال در شرکت ایران هاستینگ 24 راهنمایی بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات